Blog

Japonsko pivce za mirne živce ;)

Japonci so pivo začeli piti v 17. stoletju,  ko je popularen postajal tudi sushi. Zanimivo je, da so ga v državo pripeljali Evropejci, svoje prve varilnice piva pa so Japonci postavili šele v 19. stoletju. V mnogih so med svetovnima vojnama delali nemški vojni ujetniki.

kirin, sapporo, asahi

Foto: Kirin, Sapporo in Asahi v mariborskem Sushispotting skladišču

Suha pivska vojna

Intenzivno obdobje, ki ga Japonci imenujejo suha vojna (どらいせんそう, dorai senso), se je začelo, ko je Asahi anketiral 5.000 ljudi ter v raziskavi zaznal novi trend in željo po lahkem suhem pivu. Leta 1987 je pivovarna predstavila prvi japonski karakuchi.

Pivoljubci so novo pivo razgrabili, Asahi je moral kmalu odpreti nove varilnice. Tudi lokalna konkurenca je kmalu ponudila svoje suhe alternative. A vendarle je Asahi z različico Super Dry iz igre izšel kot zmagovalec. Njihov suhi pionir je še danes najbolj prodajano suho pivo na Japonskem.

Čeprav je razvita tudi mikropivovarska scena, japonski trg še vedno obvladujejo veliki igralci. Poleg pivovarne Asahi so največji proizvajalci piva Kirin, Sapporo in Suntory, ki pod blagovnimi znamkami tržijo različna piva.

Pri SushiSpottingu smo v ponudbo dodali tri najbolj popularne predstavnike japonskega piva. Gre za suha piva tipa karakuchi, pri katerih fermentacija poteka dlje kot običajno, kar pomeni, da je na koncu v pijači manj sladkorja in manj okusa po hmelju. Suha piva so nežna, zato se odlično podajo k sushiju, ki bi ga močnejša pijača preglasila.

Asahi Super Dry

Steklenica 0,33 l: voda, ječmenov slad, koruza, hmelj, riž. 5 % vol alk.

De facto standard na področju japonskega suhega piva. Osvežujoč, nežen, z rahlim okusom po rižu in s sladkastim karakterjem. Suh in rahlo grenek zaključek. Odlično se poda k sushiju, sploh med menjavo ribe (npr. med zobatcem in lososom), ko je potrebno “presekati” okus v ustih. Za fermentacijo ječmenovega sladu skrbi hišna kvasovka št. 318.

Zanimivost: sedež podjetja Tokyju je zasnoval Francoz Philippe Starck; zgradba je ena izmed najbolj prepoznavnih modernih arhitekturnih znamenitosti mesta.

Kirin Ichiban

Steklenica 0,33 l: voda, ječmenov slad, hmelj. 5 % vol alk.

Suhi japonski #1. Svetlo zlata čista tekočina. Nežno sladkast, svež, s suhim in rahlo grenkim zaključkom. Zelo pitno pivo brez močnega okusa.

Zanimivost: Kirin je japonski zmaj, ki prinaša srečo. Naslikan je tudi na nalepki steklenice.

Sapporo Premium Lager

Steklenica 0,33 ml: voda, ječmenov slad, ječmen, hmelj. 4,7 % vol alk.

Suhi japonski lager. Svetlo zlata čista tekočina. Svež, nekompleksen sadni okus z značilnim suhogrenkim zaključkom ter z zanimivim pridihom kokosa. Lahko pivo za žejo ali za kombiniranje s hrano.

Zanimivost: blagovna znamka Sapporo je najstarejša znamka piva na Japonskem, njihov Premium Lager pa je najbolj prodajano azijsko pivo v ZDA.

Bi pivo?

Odslej lahko odlično suho pivo, ki je po originalnem japonskem receptu in licenci varjeno v evropski pivovarni, naročite skupaj s svojim priljubljenim sushipaketom. Vse tri steklenice so na voljo v nakupovalni košarici (najprej vanjo naložite sushipakete, nato se prikaže možnost za nakup piva). Dostavimo ga – kot se spodobi – ohlajenega.

Otroci, ne pozabit’

Minister za zdravje opozarja: prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju.